Waar zit mijn watermeter en welke cijfers moet ik doorgeven?

De watermeter kan op verschillende plaatsen in uw woning zitten. De meest voorkomende plaatsen zijn

  • Onderin de meterkast (mogelijk onder een luik)
  • In een meterput bij de voordeur
  • In een meterput in de tuin

Iemand in mijn naaste omgeving is overleden. Wat moet ik doen?

Gecondoleerd met uw verlies. Wij kunnen ons voorstellen dat het regelen van allerlei zaken in deze emotionele tijd veel energie vergt. Daarom helpen wij u graag met het veranderen of stoppen van de overeenkomst voor waterlevering.

Neem contact op met onze afdeling Klantenservice via telefoonnummer 0592 – 854 550. Wij kunnen de wijziging dan direct verwerken in onze administratie. En als u nog vragen heeft, kunnen we die ook gelijk beantwoorden.

Hou hierbij het klantnummer, de volledige adresgegevens en de meterstand bij de hand. Deze gegevens hebben wij nodig om u goed van dienst te kunnen zijn.

Ik ga scheiden. Wat moet ik doen?

Neem contact op met onze afdeling Klantenservice via telefoonnummer 0592 – 854 550. Wij kunnen de wijziging dan direct verwerken in onze administratie. En als u nog vragen heeft, kunnen we die ook gelijk beantwoorden.

Hou hierbij het klantnummer, de volledige adresgegevens en de meterstand bij de hand. Deze gegevens hebben wij nodig om u goed van dienst te kunnen zijn.

Waarom moet ik het aantal personen in mijn huishouden doorgeven bij een verhuizing?

Het gemiddelde verbruik is 50 m³ water per persoon per jaar. Als wij het aantal personen in uw huishouden weten kunnen wij uw verbruik schatten en het voorschot bepalen voor de komende periode.

Ik kan mij pas aanmelden als de overdracht geweest is. Heb ik dan wel direct water op mijn nieuwe adres?

Ja, er komt gewoon water uit de kraan. Bij een verhuizing sluiten wij nooit het water af.

Komt er geen water uit de kraan?
Controleer even of de hoofdkraan wel open staat. Komt er dan nog geen water uit de kraan? Neem dan contact op met onze klantenservice op telefoonnummer 0592 – 854 300.

Wat moet ik doen als ik te laat ben met het doorgeven van mijn verhuizing?

Bel zo snel mogelijk met onze klantenservice 0592 – 854 550.

Als u de oude woning te laat afmeldt, kan het gevolg zijn dat u blijft doorbetalen tot uw afmelding administratief verwerkt is.

Als u te laat bent met het inschrijven op uw nieuwe adres, dan schrijven we u met terugwerkende kracht in. Hierdoor kan de eerste rekening behoorlijk hoger zijn.

Waarom moet ik zelf mijn verhuizing doorgeven? Doet mijn gemeente, makelaar of woningstichting dit niet?

Een makelaar of woningstichting geeft geen meterstanden aan ons door. Ook zijn wij niet gekoppeld aan de gemeentelijke basisadministratie. U moet uw verhuizing en de meterstanden daarom zelf aan ons doorgeven. Wij krijgen hiervan geen automatisch bericht.

Waarom moet ik mijn verhuizing tijdig doorgeven?

Het te laat doorgegeven van uw verhuizing kan gevolgen hebben

  • Uw inschrijving op uw oude adres wordt niet beëindigd
  • Als de nieuwe bewoner zich niet meldt, betaalt u voor het verbruik van de nieuwe bewoner
  • Uw correspondentie gaat naar het oude adres waardoor u informatie kunt missen
  • Op het nieuwe adres wordt u met terugwerkende kracht ingeschreven en u betaalt evengoed over de afgelopen periode vanaf de sleuteloverdracht
  • Als u niet automatisch betaalt, kan dit betekenen dat er incassokosten in rekening gebracht worden omdat de post niet naar het correcte adres gestuurd kan worden

Hoe kan ik een nieuw adres aanmelden?

Voor de aanmelding van een nieuw adres ontvangen we graag

  • Indien van toepassing; het adres waarop u al bij ons bekend bent, zodat wij uw nieuwe adres direct onder uw klantnummer kunnen aanmelden
  • Uw nieuwe adres
  • De stand van de watermeter op de datum van de  sleuteloverdracht
  • Het aantal personen

Bent u een nieuwe klant? Dan ontvangen we ook graag de volgende gegevens

  • Telefoonnummer
  • E-mailadres
  • IBAN-nummer
  • Wijze waarop u wilt betalen;  automatische incasso of internetbankieren/Ideal
  • Wijze van postzending; e-mail of reguliere post
  • Eventueel afwijkend factuuradres

Hoe kan ik mijn oude adres afmelden?

Om uw oude adres te kunnen afmelden hebben wij de volgende gegevens nodig

  • De postcode en het huisnummer van het oude adres
  • De stand van de watermeter op de datum van de sleuteloverdracht
  • Het correspondentieadres voor de eindafrekening
  • Als er voor uw nieuwe adres een nieuw leveringscontract moet worden opgemaakt, ontvangen wij ook hiervan graag de stand van de watermeter op de datum van de sleuteloverdracht